☆ ☆ ☆

2009年6月16日火曜日

Doblogの一件でNTTは評判を落としたけど、、、ツイッターのメンテ延期に称賛の声が上がっている

以下はツイッターの創業者で共同経営者であるビス・ストーンからのメッセージ:
Down Time Rescheduled
A critical network upgrade must be performed to ensure continued operation of Twitter. In coordination with Twitter, our network host had planned this upgrade for tonight. However, our network partners at NTT America recognize the role Twitter is currently playing as an important communication tool in Iran. Tonight's planned maintenance has been rescheduled to tomorrow between 2-3p PST (1:30a in Iran).Our partners are taking a huge risk not just for Twitter but also the other services they support worldwide—we commend them for being flexible in what is essentially an inflexible situation. We chose NTT America Enterprise Hosting Services early last year specifically because of their impeccable history of reliability and global perspective. Today's decision and actions continue to prove why NTT America is such a powerful partner for Twitter.
(翻訳)
メンテナンスの時間を変更
ツイッターのサービスを継続するためにどうしてもやらないといけないネットワーク・アップグレードの作業が控えています。そこでツイッター社と我々のサービスのホストであるNTTアメリカは本来であれば今夜(=昨日の夜)その作業をやる予定でした。

しかし現在のイランで起こっている情勢、そしてツイッターの果たしている役割の大きさに鑑み、今、サービスを中断してはいけないと判断しました。そこでネットワーク・アップグレードの作業時間を明日(16日の午後2から3時カリフォルニア時間=その時間、イランは深夜の1:30AM)に変更しました。

NTTアメリカはこの変更によりツイッターのみならず他の会社へのサービスという点でもすごくリスクを取って呉れています。この重大な時期にNTTアメリカが柔軟に対応し、ほんらい曲げることのできない火急のメンテナンス・スケジュールを変更頂いたことに感謝します。

ツイッター社がNTTアメリカをホスト先に選んだ理由は彼らのサービス実績が良いこととグローバルな展開をしている点です。今日のNTTアメリカの決断はなぜツイッター社にとってNTTアメリカが強力なパートナーなのかを証明する決断だったと思います。(ビズ・ストーン、共同経営者)

   ■   ■   ■

イランの問題ではグーグルのGメールもヤフーもフィルターされています。基本的に頼れるのはツイッターだけ。NTTがんばれ!

0 件のコメント: